Vi har åbnet en ny virksomhed. Det er en service, vi tilbyder travle mennesker, som har brug for et lokale til at holde møder, eller konferencer i. Vi opdagede behovet ved lidt af et tilfælde. Det var nemlig sådan, at jeg arbejdede for et stort IT firma. Ofte havde vi brug for at give nyansatte medarbejdere introduktionskurser til virksomheden og hvordan det hele fungere. Vores problem var bare, at vi ikke havde et ordentligt lokale selv. Altså i bygningen, hvor vi arbejder. Og da vi ledte efter ”mødelokaler København” på internettet, fandt vi en masse kedelige lokaler. Sådan nogle af de der støvede hotellers lokaler med flytbare skillevægge, men uden AV udstyr og wi-fi.
Krav til mødelokaler
Og så er der det med den slags lokaler, at det altid runger. Lokalerne har højt til loftet, de bliver nemlig også brugt til festligheder, så som konfirmationer eller bryllupper. Det, vi ledte efter, var lokaler med faciliteter, der er tidssvarende til, hvordan man kommunikerer i dag, og som ikke har rumklang. Og uden skillevægge, så man ikke kan høre den lokale zumbadansegruppes træning ved siden af.
Da vi endelig fandt et mødelokale i København her: https://mbkkursuslokaler.dk/moedelokale/ , som så ud til at kunne bruges, så var det selvfølgelig booket i de 3 dage, vi havde brug for det. Og selv om vi kom på venteliste til det – hvis nu der var aflysninger fra dem, der havde booket det, så fik vi det ikke. Vi var ’heldige’ og kunne få det i en enkelt dag. Men det holder ikke. Vi kan ikke sende deltagerne i introduktionskurserne fra det ene sted til det andet.
Hvad med konferencelokaler
Så, da vi så, at bygningen ved siden af vores var til salg, slog vi til. Vi kendte bygningen og vidste, at den hurtigt og nemt kunne omdannes til et slags kursuscenter, hvor der ovenikøbet også kunne laves værelser, man kan overnatte i, hvis det er nødvendigt. Vi købte bygningen og fik den bygget om til kursuscenter. Med alle de faciliteter man kan drømme om: Stort konferencelokale med tolkebokse, scene til optræden eller præsentation af indlæg. Mindre mødelokaler, som passer til, møder for 2 til 12 mennesker. Mellemstore lokaler, hvor man kan holde forelæsninger eller seminarer for større grupper. Vi købte bygningen og har nu fået en ny aktivitet: Udlejning af mødelokaler. De har også plads til konferencer: https://mbkkursuslokaler.dk/konferencelokale/
Og det er en god virksomhed. Den giver overskud. Man holder utroligt mange møde her i København. Der er rift om lokalerne. Måske også fordi vi har sørget for at give lokalerne et moderne look. Kunst og farver på væggene. Små steder, hvor man kan slappe af. En gårdhave, hvor folk gerne må ryge, hvis de virkeligt har brug for det. Og så gør vi alt, for at gæsterne, vi får, føler sig godt tilpas. Hjælper dem med at finde et rart sted at bo, hvis de skal overnatte i København, sørger for, at der er frisk kaffe på kanderne hele tiden. Vi ved, hvor kedelig skoldet og hed kogt kaffe, kan være. De gæster, vi har, efterlader altid en meget positiv udtalelse i vores gæstebog.