Spring til indhold

Markedsføring med Boost

Lige siden jeg begyndte at markedsføre mine produkter via Facebook, er omsætningen steget. Herligt. Det fungerer. Jeg producerer hjemmelavet børnetøj, som jeg kun bruger økologisk fremstillede tekstiler til at sy. Det er faktisk sådan, at jeg er ved at overveje at åbne en webshop, fordi der er åbenbart mange mødre, der helst vil have, at deres børn og babyer bliver klædt i tøj, der ikke er farligt for deres hud. Det er jo almindeligt kendt, at mange tekstiler bliver farvet med kemikalier, der kan være farlige.

Spelt-målgruppen?

Eksem og andre dermatologiske problemer kan blive fremkaldt af at gå med den slags tøj. Måske er det også børnenes forældre, som er mere bevidste om de konsekvenser, det har for klimaet, at meget bomuld bliver fremdyrket med massevis af sprøjtemidler og den slags.
I sidste måned havde jeg meget travlt. Jeg havde fået så mange ordrer på småbørnstøj, at jeg næsten ikke kunne følge med. Det får mig til at tænke på, at jeg muligvis bliver nødt til at snævre min målgruppe ind. Tøj til børn i 0 – 5 års alderen.

På Facebook

Hvis markedsføring på Facebook af de produkter er så effektivt, som det er for mig nu, vil det kunne betale sig for mig. Jeg skal bruge færre meter stof, og det vil være en fordel. Det kan være lidt træls at vente på, at forhandleren får de tekstiler, jeg bruger hjem. Hvis jeg kan snævre produkterne ind og stadig producere, vil det være fint. Det er trist at skulle afvise en ordre.

Hvad med et boost?

Foreløbig er det ved drømmen om en webshop. Lige nu skal jeg ind og kigge på hvilken af mine annoncer det er, som kunderne ser og reagerer så positivt på. Måske skal den have et Facebook Boost, så den kan nå længere ud til nogle af kundernes veninder. Når jeg laver sådan et boost, får jeg altid flere ordrer.