Spring til indhold

Outsourcing af service?

Vi har travlt, og det er selvfølgelig godt for virksomheden. Vi har dog brug for flere medarbejdere til at passe de daglige, administrative opgaver. Der skal bookes møder med nye kunder. Der skal også laves mødereferater, så alle ved, hvad vi har diskuteret, og er blevet enige om.

Problemet er bare, at jeg ikke har tid til at tage ansøgere til jobinterviews. Det forventes jo, at der skal være mindst én samtale. Så vi er havnet i en lidt dårlig cirkel. Vi drøner afsted, vi ved, at vi kan udvide virksomheden, men vi har ikke tiden til at få det gjort.

Ligegyldigt, hvor meget vi gerne ville hyre folk til vores ledige stillinger. Vi skulle nok ikke have slået vores jobopslag op på Novaindex.com, for vi har godt nok fået mange jobsøgende via Nova Job.

Hvad med at outsource?

Én af mine ansatte foreslog, at vi henvender os til et professionelt bureau, som tilbyder kontorservice. De kunne fx varetage telefonpasning og udskrivning af mødereferater. Eventuelt også booke nogle af møderne. Det er ikke en dårlig idé, synes jeg, men hvornår skal jeg finde tid til at tale med sådan et bureau?

Vi hyrer dem!

Min medarbejder sagde, at hun gerne ville tage den opgave på sig. Hun ville bare have at vide, hvad det er, vi vil bede dem om at gøre for os. Nogle af opgaverne kan ikke sendes ud af huset. Vi har brug for at være meget diskrete mht. kundernes oplysninger. Det bekymrer mig lidt. Jeg vil gerne vide, at jeg kan stole på, at de oplysninger vi har, blive behandlet ordentligt.

Men jeg beslutter, at vi kan forsøge med et professionelt bureau i nogle måneder med få opgaver. Fx at booke møder, passe telefonen og min kalender. Så kan vi altid udvide opgaverne på et senere tidspunkt, hvis alt går vel. Og hvis prisen er rimelig. Jeg giver hende besked om, hvad jeg har besluttet, og hun kan tage møderne med et par bureauer og, så fortælle mig, hvad der vil være den bedste løsning.